De eerste kennismaking met Zwitserland - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu De eerste kennismaking met Zwitserland - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu

De eerste kennismaking met Zwitserland

Door: Erik Freriks

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Maart 2015 | Zwitserland, Bazel

Gruezi! De eerste week in Zwitserland is al bijna weer voorbij. Ik heb inmiddels mijn draai kunnen vinden in de studentenflat. Het voordeel van deze flat is dat deze uit een ontzettend internationaal gezelschap bestaat. De studenten komen uit China, Azerbijan, India, Duitsland, Zwitserland, Colombia en Hongarije. Naast de vele verschillende talen kom ik ook veel te weten over de verschillende culturen en gebruiken in de diverse landen.

Naast de flat heb ik ook kennis kunnen maken met de stad Basel en de Zwitserse bevolking. De Zwitsers zijn zeer vriendelijke mensen. Ik heb alleen nog wat moeite om het Zwitserse accent te ontrafelen. Gelukkig kan ik in het Duits met hen communiceren!

Het meest verbazingwekkende vind ik toch wel de manier waarop zij in het verkeer omgaan. Verkeerslichten zijn er in het centrum nauwelijks en toch stroomt het verkeer moeiteloos door. Het mooiste voorbeeld is misschien wel de Aeschenplatz in het centrum van Basel. Het is als het ware een verkeersknooppunt van trams, auto's en overig verkeer. Zie het als de Dam in Amsterdam, maar dan zonder verkeerslichten. En verrassend genoeg levert het nagenoeg geen problemen op. En dan nog een pluspunt; voetgangers hebben hier bij een zebrapad ook echt voorrang!

Zoals jullie misschien weten ligt Basel aan de grens met Frankrijk en Duitsland. Ik ben inmiddels al 2 keer in Duitsland geweest. Het is een vreselijk mooi gebied! Er liggen veel kleine dorpjes tussen de heuvels. Als het even kan doe ik er ook meteen de boodschappen. Dit scheelt toch snel zo'n 30%. Toch mooi meegenomen dacht ik zo! Helaas ben ik nog niet in Frankrijk geweest, maar dat komt snel. Ook wil ik de komende weken enkele bezienswaardigheden in Zwitserland gaan bekijken.

En dan het weer...
Tja, zit je in het buitenland is het in Nederland ineens mooi weer! Gelukkig valt het weer hier niet tegen. Het is zo rond de 10 graden en de zon schijnt veel. Dit blijft de hele komende week zo :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bazel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2015

School...

08 Maart 2015

De eerste kennismaking met Zwitserland

02 Maart 2015

Het avontuur is begonnen!

09 Februari 2015

Een nieuwe ervaring
Erik

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 2360

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: