Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: Erik Freriks

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Maart 2015 | Zwitserland, Bazel

Het avontuur is begonnen!

Vanochtend vroeg stapte ik in Zevenaar op de trein naar Arnhem, om vervolgens met de ICE naar Basel af te reizen. Het was amper voor te stellen, maar de trein haalde op sommige stukken snelheden tot wel 280 km/h. Binnen 5 uur en 40 minuten zoefde de trein naar de eindbestemming. Vanaf het station was het een klein kwartier lopen naar mijn nieuwe onderkomen. Na wat plichtplegingen (lees: onnodig veel papierwerk) kreeg ik toegang tot mijn kamer. Ik heb inmiddels 2 huisgenoten leren kennen. Een Duitse studente en een Colombiaanse student. Een internationaal gezelschap, met Duits als voertaal.

Zelf vind ik dat ik de perfecte locatie heb. Dichtbij het centrum, een tramhalte voor de deur en aan het eind van de straat heb ik een prachtig uitzicht over de Rijn. Vanavond heb ik al een klein rondje door de stad gelopen. Het is een prachtig historische stad afgewisseld met zo nu en dan een hypermodern flatgebouw ertussendoor.

De komende week wil ik steeds meer ontdekken en te weten komen van de stad Basel. Ook wil ik uiteraard meer huisgenoten leren kennen. De eerste stap is gezet!

  • 03 Maart 2015 - 17:04

    Theo En Ellie:

    hallo erik fijn om te horen dat je goed aan bent gekomen zwitserland is erg mooi
    wij zijn er ook al geweest wij zijn toen in geneve geweest .

    groetjes uit ulft

  • 05 Maart 2015 - 14:31

    Theo En Ellie:

    hoi erik

    hoe gaat het kun je wennen in zwitserland het is daar erg mooi

    hoe is het weer daar ?

    we horen het wel gr theo en ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bazel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2015

School...

08 Maart 2015

De eerste kennismaking met Zwitserland

02 Maart 2015

Het avontuur is begonnen!

09 Februari 2015

Een nieuwe ervaring
Erik

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 2356

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: