Een nieuwe ervaring - Reisverslag uit Silvolde, Nederland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu Een nieuwe ervaring - Reisverslag uit Silvolde, Nederland van Erik Freriks - WaarBenJij.nu

Een nieuwe ervaring

Door: Erik Freriks

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 Februari 2015 | Nederland, Silvolde

Nog 3 weken en dan is het zover! Dan begint voor mij het avontuur.
Vanaf dat moment ben ik voor een halfjaar student aan de Fachhochschule Nordwestschweiz in Basel

Waarom Zwitserland?
Zwitserland heeft naar mijn mening veel voordelen. Het land is uitermate internationaal. Daarnaast kent iedereen wel die schilderachtige plaatjes van het Zwitserse landschap. Ook het onderwijs in Zwitserland kan als uitdagend worden ervaren. Een jaar geleden kreeg ik de mogelijkheid om mij in te schrijven voor een minor in het buitenland. Ik koos gelijk voor Zwitserland!

Wat voor minor ga ik volgen?
In Nederland volg ik de opleiding commerciële economie. De minor die ik ga in Zwitserland volgen heet International Business Management (vergelijkbaar met bedrijfseconomie). Hierbij zal ik instromen in het 6e semester van de opleiding. Het speciale aan deze opleiding is dat de reguliere studenten de lessen volgen op 3 locaties. In semester 1 en 4 worden de lessen in Duitsland gevolgd, in semester 2 en 4 in Frankrijk en semester 3 en 6 in Zwitserland. De talen waarin de lessen worden verzorgd corresponderen met het land waarin de lessen worden gevolgd. In Zwitserland worden de lessen in het Engels gegeven. De studenten leren dus 3 verschillende talen gedurende hun opleiding.

Zelf kan ik niet wachten om met de lessen te beginnen! Ik heb ontzettend veel zin in dit avontuur. Via deze weg hoop ik de lezers op de hoogte te houden van mijn verrichtingen en belevenissen in Zwitserland.